Uutiset
Autourheilevat opiskelijat - yhteishaku urheiluoppilaitoksiin on nyt käynnissä
21.2.2025
Flying Finn Tour 2025 - haku järjestäjäksi auki helmikuun ajan
20.2.2025
Suomen karsinnat ajetaan 5-8.3.2025 Nordic Esports Championship - Pohjoismaiden Mestaruus -kilpailuihin
20.2.2025
Pienoisautoilun SM-luokkien sarjasäännöt julkaistu LSOR-, LS5-, M2-10- ja M4-10-luokkien osalta
19.2.2025
Rataleimatutkinto 2025 - ilmoittaudu 20.3. mennessä
19.2.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkos tiistaina 18.2.2025
17.2.2025
Kartingin 2025 tuomariston puheenjohtajien koulutus 9.3.2025 - ilmoittaudu
14.2.2025
Kartingin kilpailunjärjestäjien koulutuspäivä 8.3.2025 - ilmoittaudu
14.2.2025
Endurance Cup 2025 sarjasäännöt julki ja sarjailmoittautuminen avattu
13.2.2025
AKK:n Historic Lajiryhmä tiedottaa 1/25
13.2.2025
BMW:n koeajokampanjassa kerätyt varat lahjoitettiin Turvassa Tiellä –tieliikenneturvallisuustyöhön
17.7.2015
Porin SuomiAreenan viimeinen tapahtumapäivä 17.7. huipentui valtakunnallisen Turvassa Tiellä –tieliikenneturvallisuuskampanjan osalta hienon lahjoitussumman vastaanottoon. BMW:n jälleenmyyjineen 10.4.–14.6.2015 toteuttaman koeajokampanjan tuotto, 45 920 euroa, ohjataan nuorille suunnattuun Turvassa Tiellä –tieliikenneturvallisuustyöhön.
Suomen autourheilun kansallisen lajiliiton, AKK-Motorsportin, kumppaneineen luotsaama Turvassa Tiellä on osa kansainvälistä FIA Action For Road Safety -liikenneturvallisuuskampanjaa. Kolmanteen toimintavuoteensa edennyt Turvassa Tiellä on tuonut tieliikenneturvallisuuskoulutusta Suomen kouluihin ja esittäytynyt erilaisten tapahtumien yhteydessä. Kampanjassa korostetaan oikeata asennetta liikenteessä etenkin ajokortti-ikää lähestyville nuorille.
Kampanjan kumppani BMW liittyi mukaan vuoden alusta, koska se halusi olla mukana ennaltaehkäisemässä nuorten liikenneonnettomuuksia. BMW:n ja sen jälleenmyyjien; Autokeskuksen, Delta Bavarian, Käyttöauton, Laakkosen, Rinta-Joupin Autoliikkeen ja Wetterin loppukeväästä toteuttaman koeajokampanjan tuotto haluttiin ohjata Turvassa Tiellä –kampanjan kautta tehtävään, nuorten tieliikenneturvallisuustyöhön. Jokaisesta BMW-koeajosta 10 € kasvaneen lahjoituksen loppusummaksi muodostui lopulta hienot 45 920 euroa, koeajojen kokonaismäärän saavuttaessa 4 592 ajokertaa.
"Olemme erittäin tyytyväisiä saavutettuun koeajomäärään ja siitä kertyneeseen lahjoitussummaan tärkeään tarkoitukseen. On ollut hieno nähdä koko jälleenmyyjäverkostomme innostus ja sitoutuminen kampanjaan. Lisäksi olemme saaneet erittäin hyvää palautetta kampanjasta asiakkailta ja olemme päässeet myös keskustelemaan uusille asiakkaille, joka oli yksi kampanjan tavoitteistakin", BMW Suomen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Henri Jantunen kertoo.
"Halusimme kokeilla yhdessä BMW:n kanssa uudentyyppistä varainkeruumuotoa ja aktivoida ihmisiä tärkeän asian puolesta. Lopputulos oli loistava ja hankituilla varoilla pääsemme kehittämään Turvassa Tiellä -koulutusohjelmaa uudelle tasolle sekä ohjaamaan sitä toisen asteen opiskelijoille," AKK-Motorsportin toimitusjohtaja Jani Backman kiittää.
"Nämä hyvät kokemukset ja positiivinen palaute antavat meille uskoa, että olemme valinneet oikean yhteiskunnallisen yhteistyökohteen. Tällä perustella tulemme varmasti uusimaan kampanjan tulevaisuudessakin", BMW Suomen toimitusjohtaja Mia Miettinen päättää.
Lisätietoja:
AKK-Motorsport ry, Jani Backman, toimitusjohtaja
jani.backman@autourheilu.fi / 040 522 4346
BMW Group Suomi, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö
Henri.jantunen@bmw.fi / 09 6137 4217