Uutiset
AKK:n hallitus kokoontui 18.11. ylimääräiseen kokoukseen
18.11.2024
AKK Motorsport ry:n puheenjohtaja jättää paikkansa – ”Aika ei enää riitä tarvittavaan panostukseen"
15.11.2024
Hallituksen tiedote 15.11.2024: Rallin tuomariston puheenjohtajat, tuomarit sekä turvatarkkailijat kausille 2025-2026
15.11.2024
Uusi striimialusta FlyingFinn.tv tuo suomalaisen moottoriurheilun kotikatsomoihin – mukana ennennäkemätöntä arkistomateriaalia
11.11.2024
Lajiryhmien kokoonpanot kaudelle 2025-2026 on valittu
11.11.2024
Tie kohti kansainvälistä rallihuippua – autourheilun Flying Finn Future Star 2025 käynnistyy
7.11.2024
Tatu Siipola sijoittui DMV BMW 318ti CUP -ratasarjassa hienosti kolmanneksi!
6.11.2024
Paula Paappanen nimitetty AKK:n kaupalliseksi johtajaksi
5.11.2024
Liittovaltuuston syyskokous - ajankohtaisina asioina toimintasuunnitelma, jäsenvalinnat, ehdollepanotoimikunta
2.11.2024
Kalle Rovanperä ja Tuukka Taponen ehdolla Vuoden Sykähdyttävin Urheiluhetki -palkinnon saajiksi Urheilugaalassa
1.11.2024
BMW:n koeajokampanjassa kerätyt varat lahjoitettiin Turvassa Tiellä –tieliikenneturvallisuustyöhön
17.7.2015
Porin SuomiAreenan viimeinen tapahtumapäivä 17.7. huipentui valtakunnallisen Turvassa Tiellä –tieliikenneturvallisuuskampanjan osalta hienon lahjoitussumman vastaanottoon. BMW:n jälleenmyyjineen 10.4.–14.6.2015 toteuttaman koeajokampanjan tuotto, 45 920 euroa, ohjataan nuorille suunnattuun Turvassa Tiellä –tieliikenneturvallisuustyöhön.
Suomen autourheilun kansallisen lajiliiton, AKK-Motorsportin, kumppaneineen luotsaama Turvassa Tiellä on osa kansainvälistä FIA Action For Road Safety -liikenneturvallisuuskampanjaa. Kolmanteen toimintavuoteensa edennyt Turvassa Tiellä on tuonut tieliikenneturvallisuuskoulutusta Suomen kouluihin ja esittäytynyt erilaisten tapahtumien yhteydessä. Kampanjassa korostetaan oikeata asennetta liikenteessä etenkin ajokortti-ikää lähestyville nuorille.
Kampanjan kumppani BMW liittyi mukaan vuoden alusta, koska se halusi olla mukana ennaltaehkäisemässä nuorten liikenneonnettomuuksia. BMW:n ja sen jälleenmyyjien; Autokeskuksen, Delta Bavarian, Käyttöauton, Laakkosen, Rinta-Joupin Autoliikkeen ja Wetterin loppukeväästä toteuttaman koeajokampanjan tuotto haluttiin ohjata Turvassa Tiellä –kampanjan kautta tehtävään, nuorten tieliikenneturvallisuustyöhön. Jokaisesta BMW-koeajosta 10 € kasvaneen lahjoituksen loppusummaksi muodostui lopulta hienot 45 920 euroa, koeajojen kokonaismäärän saavuttaessa 4 592 ajokertaa.
"Olemme erittäin tyytyväisiä saavutettuun koeajomäärään ja siitä kertyneeseen lahjoitussummaan tärkeään tarkoitukseen. On ollut hieno nähdä koko jälleenmyyjäverkostomme innostus ja sitoutuminen kampanjaan. Lisäksi olemme saaneet erittäin hyvää palautetta kampanjasta asiakkailta ja olemme päässeet myös keskustelemaan uusille asiakkaille, joka oli yksi kampanjan tavoitteistakin", BMW Suomen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Henri Jantunen kertoo.
"Halusimme kokeilla yhdessä BMW:n kanssa uudentyyppistä varainkeruumuotoa ja aktivoida ihmisiä tärkeän asian puolesta. Lopputulos oli loistava ja hankituilla varoilla pääsemme kehittämään Turvassa Tiellä -koulutusohjelmaa uudelle tasolle sekä ohjaamaan sitä toisen asteen opiskelijoille," AKK-Motorsportin toimitusjohtaja Jani Backman kiittää.
"Nämä hyvät kokemukset ja positiivinen palaute antavat meille uskoa, että olemme valinneet oikean yhteiskunnallisen yhteistyökohteen. Tällä perustella tulemme varmasti uusimaan kampanjan tulevaisuudessakin", BMW Suomen toimitusjohtaja Mia Miettinen päättää.
Lisätietoja:
AKK-Motorsport ry, Jani Backman, toimitusjohtaja
jani.backman@autourheilu.fi / 040 522 4346
BMW Group Suomi, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö
Henri.jantunen@bmw.fi / 09 6137 4217