Uutiset
Autourheilevat opiskelijat - yhteishaku urheiluoppilaitoksiin on nyt käynnissä
21.2.2025
Flying Finn Tour 2025 - haku järjestäjäksi auki helmikuun ajan
20.2.2025
Suomen karsinnat ajetaan 5-8.3.2025 Nordic Esports Championship - Pohjoismaiden Mestaruus -kilpailuihin
20.2.2025
Pienoisautoilun SM-luokkien sarjasäännöt julkaistu LSOR-, LS5-, M2-10- ja M4-10-luokkien osalta
19.2.2025
Rataleimatutkinto 2025 - ilmoittaudu 20.3. mennessä
19.2.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkos tiistaina 18.2.2025
17.2.2025
Kartingin 2025 tuomariston puheenjohtajien koulutus 9.3.2025 - ilmoittaudu
14.2.2025
Kartingin kilpailunjärjestäjien koulutuspäivä 8.3.2025 - ilmoittaudu
14.2.2025
Endurance Cup 2025 sarjasäännöt julki ja sarjailmoittautuminen avattu
13.2.2025
AKK:n Historic Lajiryhmä tiedottaa 1/25
13.2.2025
FIA -akkusäännön voimaantulo Suomessa
26.10.2016
Tekniikan lajiryhmä muistuttaa kilpailijoita FIA - akkusäännön voimaantulosta myös kansallisesti 1.1.2017. Sääntö kertoo, että mikäli akku ei sijaitse moottoritilassa, akun tulee olla ns. kuiva akku. Kuiva akku termistö on selvitetty FIAsta. Kuivassa akussa (VR-tyyppinen akku) ei ole vapaata elektrolyyttiä vaan happo on sidottu geeliin tai imeytetty lasivillaerottimeen (AGM). Tämän tyyppisiä akkuja on saatavilla akkuja myyvistä liikkeistä eikä hinnat sanottavasti eroa perinteisestä märästä akusta. Ns. kuivalla akulla ei siis tarkoiteta ainoastaan kalliita kilpa-akkuja tai Litium akkuja. Tästä syystä tekniikan lajiryhmä on päättänyt toukokuussa seurata FIA.n sääntöä kuitenkin niin, että sääntö otetaan kansallisesti voimaan 1.1.2017.
Tämä ns. kuiva akku vaaditaan seuraavissa ryhmissä ( mikäli akku ei sijaitse moottoritilassa) :
Ryhmät A, N, R, FIN N 4WD, FIN R 4WD, F, sekä rallicross autoissa.
Lisätietoja tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050-347 5177