Uutiset
Pajari - Mälkönen kaksikko tuplamestaruuteen rallin MM-sarjassa
24.11.2024
FRC-sarjan kilpailukalenteriin muutos – Ahveniston osakilpailu siirtyy Botniaringille
22.11.2024
AKK:n hallitus kokoontui 18.11. ylimääräiseen kokoukseen
18.11.2024
AKK Motorsport ry:n puheenjohtaja jättää paikkansa – ”Aika ei enää riitä tarvittavaan panostukseen"
15.11.2024
Hallituksen tiedote 15.11.2024: Rallin tuomariston puheenjohtajat, tuomarit sekä turvatarkkailijat kausille 2025-2026
15.11.2024
Uusi striimialusta FlyingFinn.tv tuo suomalaisen moottoriurheilun kotikatsomoihin – mukana ennennäkemätöntä arkistomateriaalia
11.11.2024
Lajiryhmien kokoonpanot kaudelle 2025-2026 on valittu
11.11.2024
Tie kohti kansainvälistä rallihuippua – autourheilun Flying Finn Future Star 2025 käynnistyy
7.11.2024
Tatu Siipola sijoittui DMV BMW 318ti CUP -ratasarjassa hienosti kolmanneksi!
6.11.2024
Paula Paappanen nimitetty AKK:n kaupalliseksi johtajaksi
5.11.2024
Jokamiehenluokan sääntötarkennuksia
12.1.2016
§10.3.2 Paloseinät:
Seuraava lause tarkennetaan:
Paloseiniä saa siirtää enintään 30 cm ohjaamoon päin (mittaus kohtisuoraan väliseinää vastaan tai tuulilasin alareunasta).
Lause tarkennetaan seuraavan tekstin mukaan ►
Paloseiniä saa siirtää ohjaamoon päin enintään 30cm mitattuna kohtisuoraan alkuperäistä paloseinää vastaan. Mikäli paloseinä muodostaa kotelorakenteen, mittaus suoritetaan kotelon moottoritilan puoleisesta seinämästä. Mikäli alkuperäisen paloseinän paikkaa ei voida todentaa, paloseinää saa siirtää enintään tuulilasin alareunaan asti.
§10.8 Akselistot:
Seuraava lause tarkennetaan:
Auton ohjaamotilaan viedyt pyörän tuentojen sekä jousituksien osat pitää koteloida vähintään 3mm vahvuisella metallilla, niiltä osin kun ne ovat ohjaamotilassa.
Lause tarkennetaan seuraavan tekstin mukaan ►
Auton ohjaamotilaan viedyt pyörän tuentojen sekä jousituksien osat pitää koteloida hitsaamalla tehdyllä kotelolla, materiaalivahvuus vähintään 1,5mm. Kiinnityspisteet tulee vahvistaa vähintään 3mm vahvuisella metallilla.
§10.5.1 Turvakehikko
… Jos takapääkaari sijaitsee yli 150 mm B-pilarin takapuolella, tulee silloin kuljettajan puolen väli vahvistaa vähintään 2,5 mm vahvalla teräslevyllä, jonka korkeus on vähintään 300 mm….
Mittaus suoritetaan kuvan osoittamalla tavalla ikkunareunan tasolta.
(keltaiset nuolet näyttävät mittauskohdan)
Lisätiedot:
Timo Lampinen timo.lampinen@autourheilu.fi GSM: 040-8470155