Uutiset
Drift SM 2024 - sarjasääntöihin on julkaistu lisämääräys 2
17.7.2024
F-Cupin kilpailukalenteri 2025 – Viisi osakilpailua, kaksi talvella ja kolme kesällä
17.7.2024
Haetaan kolmea Historic Rally Trophy-osakilpailujärjestäjää kaudelle 2025
17.7.2024
Flying Finn maailmalla: Tommi Hallman Skotlannissa
10.7.2024
Rallicross ja crosskart -järjestäjien hakuaikaa jatketaan 16.8.2024 asti
9.7.2024
AKK haluaa nostaa esiin maailmalla menestyviä suomalaisia autourheilijoita
9.7.2024
FIA:n WRC-sarjan uusi monivuotinen Womens´s Programme -valmennusohjelma nuorille naisautourheilijoille – haku käynnissä nyt!
8.7.2024
Päätoimitsijalisenssin haltija! Lunasta henkilökohtainen rallipassisi Secto Rally Finland 2024 -tapahtumaan!
5.7.2024
AKK:n organisaatio uudistuu 1.7.2024 alkaen
26.6.2024
Kimmo Vainio johtamaan suomalaista autourheilua
26.6.2024
Kartingin KZ2-luokkaa kehitetään kaudelle 2020 - Lajipäivien muistio 31.10.
11.11.2019
Kuva: Outi Talikka / AKK
Kartingin KZ2 -luokan lajipäivä pidettiin 31.10.2019 AKK:n toimistolla.
Paikalla oli kartingin lajiryhmän edustajia sekä parikymmentä KZ2-luokan kuljettajaa / edustajaa. Keskustelua käytiin hyvässä hengessä, ja ensi vuodelle saatiin suunniteltua useita parannusehdotuksia.
Tavoitteena on saada KZ2-luokka kasvamaan entisestään kaudelle 2020.
Näistä asioista keskusteltiin:
-kisatilanteiden tuomarointi tulisi olla entistä tasaisempaa / yhtenevää läpi kauden
-sarjan julkistamista toivottiin aikaisemmaksi, sekä sen tiedottamista paremmaksi
-mahdollinen isompi painoluokka mukaan?
1. KZ2, normaali luokka: 175kg auto + kuski yhteensä
2. KZ2 Xtra: esim. 190kg auto + kuski yhteensä
-keskusteltiin, että KZ2 luokka järjestäisi testipäivät kauden alussa keväällä sekä kauden lopussa syksyllä (try out uusille kuskeille)
KULJETTAJAMÄÄRÄT:
2019: + 10-16 kuskia
2020 tavoite: + 18 kuskia
2021 tavoite: + 25 kuskia
-keskusteltiin, että SM-sarjamaksu tulisi jokaiselle, joka osallistuu SM-kilpailuun KZ2-luokassa
-keskusteltiin, että punaristilippu tulisi pois käytöstä finaaleista KZ2-luokassa: kierroksella ohitettavia tarkkailtaisi, jotta ohittaminen tapahtuu ongelmitta
-koneiden käyttäminen sallittu KZ2-luokalle? Kilpailunjärjestäjä osoittaisi paikan, missä koneita voi käyttää.
-SM-sarja koostuisi: 4 osakilpailua (8 finaalia, joista 6 finaalia lasketaan lopputuloksiin)
-kisaformaatti pysyy ennallaan: lauantaisin 2 finaalia
-KZ2 vanhat koneet sallitaan edelleen
-sallitaan edelleen kaikki v.2006 jälkeen luokitellut rungot
SYTYTYS:
1) sytytyspuolien vaihtaminen/kierrättäminen katsastuksen toimesta: tätä toimintamallia toivottiin.
2) sytytyksen mittaaminen lampulla pyörivästä koneesta: vaihtoehdon käyttöönottoa tutkitaan.
3) yleismittarilla tarkastaminen: tätä mittaustapaa tutkitaan lisää.
RENKAAT:
-renkaat jaetaan finaalipäivän aamuna arpomalla
-saderenkaiksi sallitaan itse hankitut luokituksen mukaiset renkaat (ei parc fermestä)
POLTTOAINE:
-polttoaineen testausmittarin käyttäminen aktiivisemmaksi
-järjestävän seuran tulisi varmistaa paikallisen polttoainekauppiaan kanssa, että säiliöt on täytetty juuri ennen SM-kilpailua
-keskusteltiin Panta bensiinin sallimisesta: päädyttiin, että ei sallita
-katsastukseen toivottiin tiukempaa otetta
-rangaistuskäytäntö: toivottiin selkeämpiä ja suurempia sanktioita vilpistä
MARKKINOINTI:
-keskusteltiin kilpailujen paikallisesta markkinoinnista/viestinnästä
-keskusteltiin SM-kilpailujen mahdollisesta striimaamisesta, selvitetään toimijoita
Yhteystiedot
![](/site/assets/files/28633/m4a1538_2.120x0.jpg)
Henri Karjalainen
Lajivastaava
050 546 0500
henri.karjalainen@autourheilu.fi