Uutiset
Drift SM 2024 - sarjasääntöihin on julkaistu lisämääräys 2
17.7.2024
F-Cupin kilpailukalenteri 2025 – Viisi osakilpailua, kaksi talvella ja kolme kesällä
17.7.2024
Haetaan kolmea Historic Rally Trophy-osakilpailujärjestäjää kaudelle 2025
17.7.2024
Flying Finn maailmalla: Tommi Hallman Skotlannissa
10.7.2024
Rallicross ja crosskart -järjestäjien hakuaikaa jatketaan 16.8.2024 asti
9.7.2024
AKK haluaa nostaa esiin maailmalla menestyviä suomalaisia autourheilijoita
9.7.2024
FIA:n WRC-sarjan uusi monivuotinen Womens´s Programme -valmennusohjelma nuorille naisautourheilijoille – haku käynnissä nyt!
8.7.2024
Päätoimitsijalisenssin haltija! Lunasta henkilökohtainen rallipassisi Secto Rally Finland 2024 -tapahtumaan!
5.7.2024
Kimmo Vainio johtamaan suomalaista autourheilua
26.6.2024
AKK:n organisaatio uudistuu 1.7.2024 alkaen
26.6.2024
Rallisprintin Lajiryhmä tiedottaa 3-2017
11.5.2017
Korjattu 24.5.2017
Rallisprintin Lajiryhmä tiedottaa 3-2017
Alkukauden Rallisprint-kilpailuissa muutamat tekniikkaa koskevat asiat ovat herättäneet jonkin verran keskustelua kilpailupaikoilla. Tähän perustuen Rallisprintin lajiryhmä haluaa selventää tällä tiedotteella näitä asioita, sekä tuoda esille toimintatavat joilla kausi 2017 saatetaan loppuun.
Eniten keskustelua on herättänyt V1600-luokan autojen punnitus, Vuosimallia 2005 ja sitä uudempien SS-autojen punnitus, sekä Historic-autojen renkaat asfaltilla ajettavissa rallisprinteissä.
V1600-autojen punnitus
Rallisprint-kilpailuissa V1600-luokan autot punnitaan Rallisprintin Lajisäännön art. 10.2 mukaisesti ilman kuljettajaa. Tällöin ei siis käytetä V1600-luokan tekniikkasäännöissä mainittua punnitustapaa.
V1600-luokan autojen minimipaino löytyy aina autokohtaisesti auton tekniikkapassista.
SS-autojen punnitus, jotka ovat vuosimallia 2005 tai uudempia
SS-autot, jotka ovat vuosimallia 2005 tai sitä uudempia, autot punnitaan kuljettajan kanssa.
Auton tulee olla valmistusvuodeltaan (ensirekisteröity tai valmistettu) 2005, tai sitä uudempi. Mikäli auto on valmistettu vuonna 2004, tai sitä aikaisemmin, noudatetaan normaalia SS-autojen painotaulukkoa.
Kilpailijan tulee pystyä todistamaan auton ikä/vuosimalli aina esim. maahantuojalta hankitulla virallisella dokumentilla tai esim. rekisteröintitodistuksella.
Historic-autojen renkaat asfalttisprinteissä
Rallisprint kilpailuissa käytettävien renkaiden tulee olla Liite K:n kohdan 8.4. Rallirenkaat mukaisia. Ikäkauden F autoissa voi käyttää myös Liite K:n kohdan 8.2.3 määrittämiä Dunlop Vintage renkaita.
Lisätiedot:
Lajipäällikö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977
Lajipäällikkö Iiro Palmi, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 050-3475177