Rallisprintin Lajiryhmä tiedottaa 4-2017

7.9.2017

« Takaisin

Rallisprintin Lajiryhmä piti kokouksen 3/17 tiistaina 5.9. Kokouksessa käsiteltiin mm. seuraavia asioita:

SÄHKÖPOSTILLA KÄSITELTYJEN ASIOIDEN TOTEAMINEN

Ongelmat ajanotossa Rallisprint-kilpailuissa

Ollaan keskusteltu todetuista ongelmista kauden aikana rallisprint-kilpailuissa, joissa epäillään selkeitä virheitä kilpailijoiden ajoissa, jotka eivät vastaa todellisuutta (Esim. in-car videoista todetut ajat).

Lajiryhmän päätös: Pyydetään tulospalvelun tarjoajilta näkemys, mistä mahdolliset heitot voisivat johtua.

PALAUTE MUILTA LAJIRYHMILTÄ

Tekniikan lajiryhmän hyväksyntä esitykseen kauden 2018 luokkajaosta

Tekniikan lajiryhmä hyväksyi esityksen, mutta rallisprintin lajiryhmä ei ole vielä valmis siirtymässä uuteen luokkajakoon kaudelle 2018, vaan ottaisi käyttöön vähintään vuoden siirtymä-ajan.

SÄÄNTÖASIAT

V1600-autojen renkaat asfaltilla ajettavissa rallisprinteissä

Lajiryhmän päätös:

Tehdään tarkennus rengasääntöön. Listataan käytettävät renkaat:

                      - Kumho V70A

                      - Yokohama A048 X K RCDM V1600

                      - Toyo R888

                      - Toyo R888R

                      - Nankang AR-1

Rengassääntö muilta osin V1600-luokan tekniikkasäännön Art. 9 mukaisesti.

Rallisprintin luokkajako 2018

Päätettiin että luokkajakoa ei muuteta kaudelle 2018 alkuperäisestä ajatuksesta poiketen. 

Lajiryhmän päätös:

Esitettiin kuitenkin muutamaa tarkennusta nykyiseen luokkajakoon:

Lk 1 ja 8 lisätään R-Lite ja WRC 02 ja vanhemmat

Lk 22 Poistetaan kokonaan (N, A Fin-R alle 1400 cc ja FIA R1)

R-Lite oman tekniikkasääntönsä mukaisesti.

Lisäksi huomioidaan Historic-luokat Historic Rally Clubin esityksen mukaisesti.

FIA R1-autot nuorten luokassa

Alkuperäisen suunnitelman mukaisesti, Rallisprintin nuorten luokka yhdenmukaisestaan Rallin nuorten luokan kanssa. Näin ollen käytetään ainoastaan V1600-luokan autoja.

Unlimited-autot Rallisprint-kilpailuissa kaudella 2018

Todettiin, että ongelma on siinä, että autoille ei ole olemassa mitään selkeitä teknisiä sääntöjä, jotka sopivat rallisprinttiin.

Tietyissä olosuhteissa ko. Tyyppisiä autoja voidaan harkita mukaan kilpailuihin lajiryhmän hyväksynnällä erillisenä kilpailuna tai näytösajona, mutta mikäli autoille ei ole rallisprintissä hyväksyttäviä tekniikkasääntöjä, ei näitä autoja ajateta rallisprintin kilpailussa.

Asfalttirallirenkaiden käyttö 4-vetoisissa autoissa Rallisprintissä

Keskusteltiin pitkään mahdollisesta muutoksesta kaudelle 2019, jolloin 4-vetoisissa autoissa siirryttäisiin käyttämään ainoastaan Rallin säännön mukaisia asfalttirenkaita.

Pyritään järjestämään testikilpailu kaudella 2018 aikana, ja sääntömuutos astuisi voimaan kauden 2019 alusta.

KALENTERI-ASIAT

Future Cup 2018

Käsiteltiin sarjapromoottorin esitys alustavasta Future Cupin kilpailukalenterista kaudelle 2018:

12.-13.5.       Kemora (Kokkolan UA)

16.-17.6.       Nokia (Nokian UA)

21.-22.7.       Oulu (Oulun UA)

11.-12.8.       Lapinlahti (?)

25.-26.8.       Jurva (vaihtoehtona 1.-2.9.)

Lisätään kilpailut kalenteriin ainakin niiltä osin, kun seurat ovat kilpailut hakeneet.

MUUT ASIAT

Tuomariston puheenjohtajien nimeäminen kausille 2018-2019

Lajiryhmän päätös:

Valitaan seuraavat henkilöt Rallisprintin Tuomariston puheenjohtajiksi kausille 2018-2019:

Ahola Minna

Hakulinen Esa

Hyttinen Hannu

Kettunen George

Korkiamäki Pasi

Lehtonen Veikko

Lönnqvist Pasi

Pallonen Henna

Raatikainen Riikka

Solin Juha

Varis Pentti

Arvokilpailujen tuomariston puheenjohtajien nimeäminen

Lajiryhmän päätös:

Rallisprint SM: H.Hyttinen, P.Lönnqvist

Future Cup: V.Lehtonen, P.Korkiamäki

Valituille puheenjohtajille pidettään koulutuspäivä lauantaina 11.11. Ellivuoressa.

Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977

Design Mainostoimisto Ajaton Oy