Uutiset
AKK:n organisaatio uudistuu 1.7.2024 alkaen
26.6.2024
FIA:n ”Affordable Cross Car” -hanke mahdollistaa edullisemman harrastamisen – ensimmäinen auto julkaistu FIA:n konferenssissa
25.6.2024
Leevi Lassila on Flying Finn Future Rally Star 2024
25.6.2024
Rallicross-/Crosskart-lajiryhmän puheenjohtaja 1.7.2024 alkaen
24.6.2024
Ralli SM -kalenteri kaudelle 2025 on julkaistu
24.6.2024
Sukupolvet yhdistävät Rallicrossin ja Crosskartin kilpailut Kouvolassa
15.6.2024
Hallituksen kesäkuun kuulumiset
13.6.2024
Haetaan vakituiseen työsuhteeseen tuotantokoordinaattoria
12.6.2024
Jäsenkyselyn tulokset - AKK:n toiminnan arviointi ja tulevaisuuden kehittämiskohteet
12.6.2024
AKK:lle FIA:n korkeimman tason ympäristösertifikaatti
11.6.2024
Rata SM -sarjan alku lähestyy, mukana Kymiringin osakilpailu - sarjailmoittatuminen 25.4. mennessä
22.4.2021
Tulevan kauden Rata SM -sarjan alku lähestyy, ja sarjailmoittautuminen on auki 25.4. asti.
Rata SM -sarjan kilpailut tullaan näillä näkymin ajamaan normaalisti suunnitellun kalenterin mukaisesti, viiden osakilpailuviikonlopun mittaisena SM-sarjana.
"Formula Open Finland -sarjaan odotetaan yli 15 autoa viivalle, kertoo formulasarjan puuhamies Juha Fred. Kartingista on nousemassa useampi kuljettaja formuloihin, etenkin ajamaan Formula 4 autoilla, joista osa tulokkaista nähtiin jo kevään rataleimatutkinnossa. Myös Formula 3 -autoja on tuotu lisää Suomeen ulkomailta, jolloin Formula 3:a tullaan näkemään runsaasti lähtöruudussa."
"V1600 -luokan kiinnostus on kasvanut edellisestä kaudesta ja luokan edullisuus on vetänyt kilpailijoita kartingista V1600-luokan SM-sarjaan mukaan entistä enemmän. Luokan säännöt ovat pysyneet entisellään, ja kilparenkaina käytetään edelliseltä kaudelta tuttuja Toyon Proxes R888R 82V GG renkaita. Sarjan viralliset kilpailurenkaat tilataan Mutkin Oy / Ratarenkaat.com -toimittajalta.", sanoo lajipäällikkö Henri Karjalainen.
”BMW Xtreme Race -luokka jatkaa edelleen kilpailemista SM-arvosta. Ennakkotietojen mukaan autokuntia olisi tulossa vähintään saman verran kuin edellisellä kaudella, eli noin 15 autoa. Toivomme toki automäärän nousevan lähelle kahtakymmentä,” kommentoi Kari Grönthal BMW Xtremestä.
”TGT SM -luokkaa haluttiin yksinkertaistaa, ja tuoda takaisin perinteisempi kilpailumalli ilman varikkopysähdyksiä ja aikatasoituksia. Luokka jaetaan edelleen luokan sisällä kolmeen eri ryhmään, joten eri tehoisilla autoilla on yhtä lailla mahdollisuus voittaa suomenmestaruus. Lisäksi ryhmien pistejakotaulukkoa tarkasteltiin ja parannettiin, jotta ryhmien kilpailijamäärien vaikutus pisteitä jaettaessa on entistäkin tasapuolisempi,” kertoo lajipäällikkö Henri Karjalainen. Luokalla on myös edelleen SM-arvo.
"V8 Thunder SM -luokka jatkaa myös kilpailemista suomenmestaruus arvosta, ja kilpailijoita on arviolta odotettavissa sarjaan tusinan verran. Sääntöihin ei ole tullut suuria muutoksia, mutta vaihteiston välitykset päivitettiin samanlaiseksi kuin naapurimaassa. Lisäksi ruotsalaiset V8 Thunder kuskit ovat olleet kiinnostuneita osallistumaan Kymiringin SM-kilpailuun,” kommentoi V8 Thunder ry:n puheenjohtaja Mika Mäkinen.
Legendsit ajavat tällä kaudella erillistä sarjaa ilman suomenmestaruusarvoa, mutta liittyvät mukaan täydellä rivistöllä kahteen Rata SM -kilpailuun Ahvenistolle ja Seinäjoelle. Lisäksi Legends -luokkaa voi ajaa myös kauden avausosakilpailussa Kemoran Rata SM:ssä lisäluokkana.
SM-KALENTERI 2021
- 15.-16.5.2021 Kemora (Ylivieskan UA ja Vetelin UA)
- 19.-20.6.2021 Ahvenisto (AAU)
- 17.-18.7.2021 Vauhtiajot (EPUA) ei Formuloita
- 28.-29.8.2021 Kymiring (MRT)
- 11.-12.9.2021 Alastaro (MRT)
- 3.-4.7.2021 Historic Race, Botniaring (vain Formula Open Finland -luokka)
ILMOITTAUTUMINEN:
Kilpailijat ilmoittautuvat sarjaan KITI-järjestelmän kautta. Ilmoittautuminen tulee tehdä viimeistään 25.4. aikana.
Yhteystiedot
Henri Karjalainen
Lajipäällikkö
050 546 0500
henri.karjalainen@autourheilu.fi