Uutiset
Menestyksen polku: AKK ja KIHU yhdessä autourheilijoiden kehityksen tukena
18.4.2025
Karting Flying Finn Juniori Cup kalenterimuutos - lisämääräys no2 julkistettu
16.4.2025
Ehdokkaiden ennakkoilmoittautuminen avattu – jäsenkysely nosti esiin selkeitä odotuksia tulevalle puheenjohtajalle
15.4.2025
Keski-Suomen seuroja Seurakehitystiellä - Nuorille tilaa kokeilla erilaisia rooleja
14.4.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia tiistaina 15.4.2025
14.4.2025
Kartingin lajiryhmän kuulumisia 3/25
11.4.2025
AKK mukana American Car Show`ssa pääsiäisenä - voita lippu tapahtumaan
9.4.2025
Crosskart SM 2025 kesäsarjan sarjasäännöt julkaistu ja sarjailmoittautuminen avattu
7.4.2025
Iiro Palmi jää eläkkeelle 1.7.2025
4.4.2025
Karting SM sarjapalkintoihin oikeuttavaa ilmoittautumisaikaa jatkettu
4.4.2025
Suositus historic-luokkajaoksi kansallisiin ralleihin ja rallisprintteihin
5.9.2016
Nykyisin useassa kilpailussa käytetään mallia, jossa historic-autot on jaoteltu kuutiotilavuuden mukaan siten, että kaikki ikäkaudet ajavat yhdessä. Koska autojen virityssäännöissä tapahtui merkittävä vapautus vuodelle 1970 ei kyseinen luokkajako motivoi osallistumaan 60-luvun autoilla. Tästä johtuen Historic Rally Club Finland ry on päätynyt suosittamaan seuraavaa luokkajakoa käytettäväksi kansallisissa ralli- ja rallisprint-kilpailuissa:
Vaihtoehto 1 (viisi luokkaa)
Ikäkausi | Ryhmät | Kuutiotilavuus | Vuodet |
E, F ja G1 | T, GT, 1 - 4 | vapaa | - 1969 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1300 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1600 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 2000 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | yli 2000 cc | 1970 - 1990 |
Vaihtoehto 2 (kolme luokkaa)
Ikäkausi | Ryhmät | Kuutiotilavuus | Vuodet |
E, F ja G1 | T, GT, 1 - 4 | vapaa | - 1969 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1600 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | yli 1600 cc | 1970 - 1990 |
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977