Uutiset
Flying Finn Academy 2025 - valmennusohjelman urheilijat valittu
20.12.2024
Flying Finn Future Star etsii rallin tulevaisuuden tähtiä – kummina Marcus Grönholm
18.12.2024
KITI-projektin seuraava askel julkaistu - uuden kautta kirjaudutaan ja käytetään myös vanhaa versiota
17.12.2024
FlyingFinn.tv – suomalaisen moottoriurheilun uusi koti on nyt auki
16.12.2024
Ralli SM - rengastarjouskilpailutuksen tilanne
12.12.2024
AKK:n urheilutoimen uudelleenorganisointi
12.12.2024
Toimiston poikkeavat aukioloajat & liiton henkilökunnan lomat ja lomasijaiset
11.12.2024
Rallisprintin ja Asfalttisprintin SM-sarjasäännöt kaudelle 2025 julkaistu
11.12.2024
Flying Finn Tour 2025 - ennakkoinfo
10.12.2024
Muutokset liiton urheilutoimen työn järjestelyissä - lupahallinto keskitetään ja kilpailuprosessiin uudistuksia
10.12.2024
Tiedote koskien kesäkauden rallisprint-kilpailuissa käytettäviä renkaita
14.4.2016
AKK-Motorsport ry:n Rallisprintin ja Tekniikan lajiryhmän jäseniin sekä lajipäällikköihin on oltu jonkin verran yhteydessä koskien Rallisprint-kilpailuissa kesäkaudella käytettäviä renkaita.
Tämän tiedotteen tarkoitus on selventää mahdollisesti kilpailijoille ristiriitaista sääntökohtaa ja sen tulkintaa.
Asfaltilla ajettavissa Rallisprint-kilpailuissa renkaat on vapaat luokasta ja autosta riippumatta seuraavin poikkeuksin:
- Historic-autot
- V1600-luokan autot
V1600-luokan autoilla kilpailtavissa luokissa renkaat on määritelty seuraavasti:
Luokissa 15 ja 21 käytetään asfaltilla ainoastaan Toyo R888, Toyo R888R, Yokohama A 048 tai Kumho V70A renkaita. Vanteen maksimi halkaisija on 15” ja suurin sallittu renkaan leveys on 195 ja poikkileikkaussuhde minimissään 50.
Soralla ajettavissa Rallisprint-kilpailuissa renkaat Rallin Sääntöjen mukaisesti.
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-4349977