Uutiset
AKK:n hallitus kokoontui 18.11. ylimääräiseen kokoukseen
18.11.2024
Pienoisautoilun, ura-autoilun ja offroadin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Tekniikan ja autosuunnistuksen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Jokkiksen, rallicrossin, jäärata-ajon ja crosskartin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Kartingin, digitaalisen autourheilun ja rata-ajon ja endurancen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Kansallisten määräysten keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK Motorsport ry:n puheenjohtaja jättää paikkansa – ”Aika ei enää riitä tarvittavaan panostukseen"
15.11.2024
Hallituksen tiedote 15.11.2024: Rallin tuomariston puheenjohtajat, tuomarit sekä turvatarkkailijat kausille 2025-2026
15.11.2024
Uusi striimialusta FlyingFinn.tv tuo suomalaisen moottoriurheilun kotikatsomoihin – mukana ennennäkemätöntä arkistomateriaalia
11.11.2024
Lajiryhmien kokoonpanot kaudelle 2025-2026 on valittu
11.11.2024
Historic Lajiryhmän kokous 1/16 26.1.2016
2.2.2016
Paikalla olivat: Juha Liukkonen (pj.), Aulis Haimakainen, Petteri Sappinen, Sakari Kuikka, Tuomas Vaaranta, Risto Laine, Henrik Frank (lajipäällikkö)
Kokouksessa tiistaina 26.1. käsiteltiin seuraavia asioita:
SÄHKÖPOSTILLA KÄSITELTYJEN ASIOIDEN TOTEAMINEN
Todettiin sähköpostilla käsitellyt asiat.
Lajiryhmä esitti AKK:n hallitukselle, että lajiryhmän jäsenmäärää lisätään yhdellä jäsenelle. Esitettiin uudeksi jäseneksi Historic Rally Club Finlandin hallituksen puheenjohtaja Risto Lainetta.
Lajiryhmän päätös ja esitys hallitukselle: Esitetään uudeksi lajiryhmän jäseneksi yksimielisesti Risto Lainetta.
Terveiset hallitukselta ja muilta lajiryhmiltä
AKK:n hallitus päätti kokouksessaan 8.1. lisätä esityksen mukaisesti lajiryhmän jäsenmäärää yhdellä. Uudeksi jäseneksi nimettiin Risto Laine.
TILANNEKATSAUS
Historic Rally Club Finland
Kausi alkamassa Oulussa, Pohjolarallissa kahden viikon päästä.
Sprinttisarja on jo alkanut ensimmäisellä osakilpailulla.
Kausi 2016 mennään jo olemassa olevilla säännöillä, kilpailuilla jne.
Kauden 2017 järjestäjien kontaktointi on aloitettu, samalla käydään läpi mahdollisia muutostarpeita sarjasääntöihin. Todettiin että tämän hetkisen tilanteen mukaan sääntöpuolella ei ole mitään yksittäistä asiaa, joka muuttaisi tai parantaisi yksittäisten harrastajien tilannetta. Voidaan todeta että suurta muutostarvetta ei tässä kohtaa ole.
Todettiin, että automäärät ovat kautta linjan rallissa vähentynyt, mutta todettiin että ei ole mitään yksinkertaista tai yksiselitteistä syytä asialle. Moni asia vaikuttaa automäärien kehitykseen.
Tärkeimpänä toimenpiteenä tässä kohtaa on kilpailijoiden ja ennen kaikkea Historic harrastajien motivoiminen toimintaan pitkäjänteisesti.
Tulevan kauden luokkajakoa tullaan miettimään uudestaan. 16.4. pidetään keskustelutilaisuus, johon mennessä on valmisteltu jo esitys, joita käydään tilaisuudessa läpi. Luokkien osalta tilannetta seurataan kevään aikana, jotta saadaan kokonaiskuva luokkien tilanteesta. Pyrkimyksenä että luokkajako pidettäisiin minimissään 3 vuotta aina samana.
Mietitään tulevalle kaudelle myös sitä, että HRT-sarjassa voitaisiin palkita eri Kategorioiden mestarit, kuten FIA:n EM-sarjassa.
Historic Race Finland
Tuomas Vaaranta kertoi tilannekatsauksen tulevasta ratakaudesta.
Toistaiseksi kalenterissa on neljä kilpailutapahtumaa, mutta viides on suunnitteilla. Kaikissa neljässä kilpailussa ajetaan 2 lähtöä.
Todettiin että Historic Race Finland pyrkii auttamaan jäsenistöään myös taloudellisesti ulkomailla kilpailemisen kanssa, ennen kaikkea osallistumismaksujen kanssa.
Tämän hetkisen tiedon mukaan automäärä olisi kasvamassa aikaisempiin kausiin verrattuna.
Todettiin että 90-96 vuosimallin F4-autoille on käytössä ”HRF-sertifikaatti”, joka on täysin rinnastettavissa FIA:n HTP-dokumenttiin.
Road Sportin osalta on päätetty, että kauden 2016 aikana on vielä ko. Autoissa mahdollisuus käyttää moottoripyörän moottoria, mutta kaudella 2017 käytetään ainoastaan auton moottoreita Road Sport-säännön autoissa.
Road Sportin osalta rengassääntö tarkentuu niin, että rengaslistat poistuu, ja renkaan on oltava E-hyväksytty. Edellytyksenä että ko. renkaita löytyy markkinoilta myös 15-tuumaisena. Maksimissaan renkaan koko on 17-tuumaa.
Seuraava kokous 22.3.2016 klo 14.00.