Uutiset
Sääntökirjan ulkoasu uudistuu - tekniikka julkaistu
31.3.2025
Rallicross SM 2025 lisämääräys 1. 2WD RX painosääntö ja sallitut polttoaineet
31.3.2025
Crosskart koulutus- ja ajoleiri Kauhajoella 12.4.2025
31.3.2025
Hallituksen kokouspäätökset autourheilun lajiasioista
28.3.2025
Kartingin Aluemestareiden kilpailun järjestämisen hakuaikaa jatkettu
25.3.2025
Rataleimatutkinto 2025 - ilmoittautumisaikaa jatkettu 30.3.
24.3.2025
Seurakehitystiellä pohdittiin nuorten mukaan innostamista
24.3.2025
Liiton kultaisten ansio- ja kilpailijamerkkien hakeminen kaudella 2025
21.3.2025
Rallin ja Rallisprintin rengassääntö kaudesta 2026 eteenpäin
21.3.2025
Kartingin lajiryhmän kuulumisia 2/25
14.3.2025
Jokamiesluokan puolestapuhuja Ossi Koski on poissa
13.7.2023
Jokamiesluokan puolestapuhuja Ossi Koski on poissa
Autourheilun pitkäaikainen toimija Ossi Koski menehtyi 27.6.2023 pitkäaikaisen sairauden uuvuttamana.
Kokkolassa autokauppiaana työuransa aloittanut Koski oli mukana jo 1960 -luvun alussa Kokkolan Urheiluautoilijoiden toiminassa. Siirryttyään Ylivieskaan vuonna 1967 niin ikään autokaupan pariin hän tuli mukaan Ylivieskan Urheiluautoilijoiden toimintaan. Ylivieskassa järjestettiin 1960 - 1970 jäärata-ajoja keskustan tuntumassa Vaesuvannon jäällä. Koski oli ollut Kokkolassa mukana suunnittelemassa jääratoja, joten oli luontevaa, että hän oli mukana suunnittelemassa niitä myös Ylivieskassa. Koski oli aktiivisesti mukana Ylivieskan UA:n toiminnassa osallistuen monipuolisesti eri tehtäviin.
Ossi Koski toimi Ylivieskan UA:n puheenjohtajana vuosina 1984 - 1988. Ensimmäisille valvojapäiville hän osallistui vuonna 1984. Koski valittiin 1986 jokamiesluokan lajiryhmään, jossa hän vaikutti aina vuoteen 2009 saakka. Lajityöryhmän tehtävänä oli kehittää lajia, koulutusta ja liigaa. JM-liigatyöryhmässä Koski vaikutti myös 1989 alkaen aina vuoteen 2009 saakka. Ossi Koski toimi Pohjanmaan alueen koulutusvastaavana ja aluehallituksen puheenjohtajana. Hän kiersi laajasti myös kilpailujen valvojana ja sekä JM- että rallicrossratojen radantarkastajana. AKK:n kultainen ansiomerkki Ossi Koskelle myönnettiin vuonna 1999.
Ossi Koski oli vahvasti mukana jokamiesluokan kehittämisessä ja hän oli jokamiesluokan puolestapuhuja niin alueellisesti kuin valtakunnallisesti. Häntä viehätti jokamiesluokan tasapuolisuus sekä se, että lajia voivat kaikki harrastaa. Hän oli voimakkaasti vaikuttamassa mm. siihen, että jokamiesluokan kilpailu saatiin Vetelin Kemoraan. Täysin asfaltilla ajettavaa jokamiesluokan kilpailua vastustettiin, mutta lapualaisen Markku Muilun kanssa he lopulta onnistuivat taivuttamaan vastustajat. Tänä päivänä vapun aikaan Kemorassa ajettava Asfalttikunkku on yksi suurimpia jokamiesluokan kilpailuja.
Ossi Koski muistetaan sosiaalisena ihmisenä, jolla oli aikaa kuunnella ihmisiä. Ossi Koski kyseli aina kilpailijoiden mielipiteitä siitä, miten lajia olisi hyvä kehittää. Hän halusi ja jaksoi aina kuunnella mitä sanottavaa kilpailijoilla ja harrastajilla oli lajin eteenpäinviemiseksi.
Kosken mittavaa ja monipuolista uraa autourheilun parissa jää kaipaamaan suuri joukko autourheilun harrastajia ja toimijoita