Uutiset
Flying Finn Academy 2025 - valmennusohjelman urheilijat valittu
20.12.2024
Pienoisautoilun ja ura-autoilun kilpailukalenteri ja sarjasääntöjä julkaistu
19.12.2024
Flying Finn Future Star etsii rallin tulevaisuuden tähtiä – kummina Marcus Grönholm
18.12.2024
Liittovaltuuston ylimääräisen kokouksen päätöksiä
18.12.2024
KITI-projektin seuraava askel julkaistu - uuden kautta kirjaudutaan ja käytetään myös vanhaa versiota
17.12.2024
FlyingFinn.tv – suomalaisen moottoriurheilun uusi koti on nyt auki
16.12.2024
Pienoisautoilun lajiryhmän kuulumisia 6/2024
12.12.2024
Ralli SM - rengastarjouskilpailutuksen tilanne
12.12.2024
AKK:n urheilutoimen uudelleenorganisointi
12.12.2024
Rallisprintin ja Asfalttisprintin SM-sarjasäännöt kaudelle 2025 julkaistu
11.12.2024
Kartingin lajipäivien 2019 muistio
22.10.2019
Kartingin lajipäivät pidettiin 5.10.2019 klo 10 Jyväskylässä Paviljongin messukeskuksessa.
Paikalle saapui noin neljäkymmentä osallistujaa kartingin parista, ja keskusteluja käytiin aina kello 15 asti.
Tässä aiheita, mistä lajipäivillä puhuttiin:
Uusi Lajipäälikkö Henri karjalainen esitteli itsensä.
Kausi 2019 - Mikä meni hyvin?
* Yhtenäisyys toimihenkilöiden keskuudessa toimi hyvin SM/SJM kilpailuissa
* Osallistujamäärät olivat korkeat SM/SJM - kilpailuissa
* Kilpailijoiden fiilis kilpailuissa oli hyvä (kaikki luokat)
* Toimihenkilöiden toiminnan ammattimaisuus SM/SJM-kilpailuissa
* Junioreita on tullut paljon lisää
Mikä meni huonosti?
* Toimihenkilöiden lisenssi kierto on edelleen 5 vuotta -> Keskustelussa nousi esille, että on paljon omasta aktiivisuudesta kiiinni.
* Toivottiin kameravalvontaa paremmaksi SM/SJM - kilpailuissa.
* KZ2 luokalle enemmän näkyvyyttä
* Rengaspehmennys? -> Keskusteltiin renkaiden pehmennyksistä sekä mahdollisuudesta varastoida renkaat mikäli KZ2 -luokka niin haluaa
* Keskusteltiin sytytyspuolista.
* Katsastuksen resurssit -> Vapaaehtoisia tekniikka henkilöitä tarvitaan lisää.
Kausi 2020
* Tiedotusta pyritään lisäämään. Eri sarjojen tiedotteet olisi hyvä löytyä yhden uutisvirran alta.
SM/SJM - Osakilpailut:
* OK/OKJ viisi osakilpailua
* KZ2 neljä osakilpailua
* Keskusteltiin uuden tulevan rengassopimuksen renkaista -> Tarjouspyyntö 1, 2 tai 3 vuotta? Tarjouspyyntö pyritään saamaan ulos mahdollisimman pian.
* OKj:ssä ehkä mahdollista ajaa yhdellä sarjalla koko viikonloppu?
* Keskusteltiin Mini60 minimi painosta? -> Päädyttiin siihen, että nykyinen 112kg tuntuu oikealta. Seurataan tilannetta.
Iame Challenge:
* 2019 kilpailut ovat menneet hyvin. Järjestelyt toimineet sekä kilpailijat ovat viihtyneet.
Rotax Challenge:
* Kilpailutapahtumat hyviä
* Kuljettajia on liian vähän sarjassa
* 10 kilpailijaa maailman finaalissa 2019
XON:
-
Raket "FlyingFInn" CUP tapahtuman esittely
* Tapahtuman sarjasäännön vedos on julkaistu Lajiryhmän kokouksen 3/19 pöytäkirjan liitteenä. -> Kommentteja sekä ajatuksia toivotaan.
* Raket 95 ajaa CUP arvosta, Micro & Cadet lisäluokkana kartingliiton sarjapisteistä.
* SM/SJM/IAME/Rotax/XON kanssa ajankohtaisesti päällekkäiset kilpailut mahdollisia, mutta pyritään toimihenkilöiden riittävyyden johdosta riittävään maantieteelliseen etäisyyteen
* 3 Kaksipäiväistä ja 4 yksipäiväistä osakilpailua. -> Halukkaita osakilpailuiden järjestäjiä pyydetään hakemaan kilpailuita.
Mini60
* CIK julkaisi tiedon, että seuraava moottoriluokitus on 2 vuotinen. -> Keskusteltiin hyvistä ja huonoista puolista ja päädyttiin ehdotukseen, että seuraamme CIK:n linjaa.
* Keskusteltiin CIK - teknisistä säännöistä -> Päädyttiin ehdotukseen, että pidetään tällä hetkellä oleva linja modifioinnin osalta. Tarkennuksia luokitustodistuksiin, mm. kytkin kello.
* Päädyttiin ehdotukseen, että luovutaan vanhoista "KF6" moottoreista.
Muuta:
* Keskusteltiin punaisen lipun jälkeisistä tapahtumista kilpailuissa -> Kilpailuiden johtajille muistutukseksi että mahdollinen punaisen lipun aiheuttaja(t) tulee muistaa sanktioida.
* Keskusteltiin toimihenkilökoulutuksista: Toimihenkilöiden lajiin saaminen -> Seuratyötä, kannustamista ja opastamista.
* Keskustelua Raket95 tekniikasta/räjäytyskuvasta.
* Keskusteltiin moottorin lämmityskäytöstä kilpailuissa OK, OKJ, KZ2. -> CIK:in linja on, ettei saa käyttää. Valvonta tällä hetkellä hankalaa sekä haasteellista.
* Toivottiin, että avoimissa (KV/NEAP) kilpailuissa säännöt ja tiedotteet olisivat myös englanniksi.
* Keskusteltiin mahdollisuudesta, että tuomaristossa voisi toimia lisenssin omaava huoltaja kuljettajien edustajana (Raket CUP)
Lisätietoja lajipäivistä antaa lajipäällikkö Henri Karjalainen.
Yhteystiedot
Henri Karjalainen
Lajivastaava
050 546 0500
henri.karjalainen@autourheilu.fi