Uutiset
Autourheilevat opiskelijat - yhteishaku urheiluoppilaitoksiin on nyt käynnissä
21.2.2025
Flying Finn Tour 2025 - haku järjestäjäksi auki helmikuun ajan
20.2.2025
Suomen karsinnat ajetaan 5-8.3.2025 Nordic Esports Championship - Pohjoismaiden Mestaruus -kilpailuihin
20.2.2025
Pienoisautoilun SM-luokkien sarjasäännöt julkaistu LSOR-, LS5-, M2-10- ja M4-10-luokkien osalta
19.2.2025
Rataleimatutkinto 2025 - ilmoittaudu 20.3. mennessä
19.2.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkos tiistaina 18.2.2025
17.2.2025
Kartingin 2025 tuomariston puheenjohtajien koulutus 9.3.2025 - ilmoittaudu
14.2.2025
Kartingin kilpailunjärjestäjien koulutuspäivä 8.3.2025 - ilmoittaudu
14.2.2025
Endurance Cup 2025 sarjasäännöt julki ja sarjailmoittautuminen avattu
13.2.2025
AKK:n Historic Lajiryhmä tiedottaa 1/25
13.2.2025
Korjauksia sääntökirjaan päävirtakatkaisin kaikissa luokissa sekä pakoputkisto ryhmissä R1,R2 ja R3.
24.3.2016
Sääntökirjasta on korjattu kaksi kohtaa tekniikan osalta.
Artikla 253.13 Päävirtakatkaisin
Jo viime vuoden säännöissä on ollut maininta, että 1.1.2016 alkaen päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa ryhmissä ja kilpailuissa. Epähuomiossa uuteen sääntöön on kuitenkin jäänyt kansallinen lisäys asiasta, joka tekee asiasta epäselvän. Korjattu sääntökohta on nyt muodossa:
Päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa ryhmissä ja kilpailuissa.
Artikla 260. 328p Pakoputkisto
Säännöissä ollut selkeä käännösvirhe on korjattu. Pakoputkiston putken seinämävahvuuden tulee olla vähintään 0,9 mm, mitattuna taivuttamattomasta kohdasta.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050-347 5177.