Uutiset
Tekniikan ja autosuunnistuksen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Jokkiksen, rallicrossin, jäärata-ajon ja crosskartin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Rallin ja rallisprintin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025 (korjattu 21.11.2024)
18.11.2024
Kartingin, digitaalisen autourheilun ja rata-ajon ja endurancen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Kansallisten määräysten keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK:n hallitus kokoontui 18.11. ylimääräiseen kokoukseen
18.11.2024
Pienoisautoilun, ura-autoilun ja offroadin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK Motorsport ry:n puheenjohtaja jättää paikkansa – ”Aika ei enää riitä tarvittavaan panostukseen"
15.11.2024
Hallituksen tiedote 15.11.2024: Rallin tuomariston puheenjohtajat, tuomarit sekä turvatarkkailijat kausille 2025-2026
15.11.2024
Uusi striimialusta FlyingFinn.tv tuo suomalaisen moottoriurheilun kotikatsomoihin – mukana ennennäkemätöntä arkistomateriaalia
11.11.2024
Nordic Esport Championship -kilpailu 2023 - Suomen edustajien kilpailijahaku auki (muokattu 27.4.2023)
26.4.2023
Digitaalisessa autourheilussa tullaan kilpailemaan Nordic Esports mestaruudesta toukokuussa 2023. Kilpailussa haetaan todellisestikin taitavinta kuljettajaa Pohjoismaissa, sillä kilpailu on yhdistelmä rata-ajoa sekä rallicrossia iRacingissä.
Tiedotetta muokattu 27.4.2023 seuraavilta osin:
Rallicrossissa kilpa-autona on VW Beetle Lite.
Suomen osallistujien valintakriteerit ovat seuraavat:
- aikaisempi menestys digitaalisessa autourheilussa
- aikaisempi menestys perinteisessä autourheilussa
- kokemus digitaalisesta ja perinteisestä autourheilusta, painottuen rallicrossiin ja rata-ajoon
Kuljettajavalinnat tekee AKK:n digitaalisen autourheilun lajiryhmä.
Pohjoismaiden mestaruudesta kilpailevat Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti. Kilpailu ajetaan yhden päivänän aikana sunnuntaina 7.5.2023, niin että lajeina tulee olemaan rallicross ja rata-ajo. Pelinä tulee olemaan iRacing. Tarkempi kilpailupäivän aikataulu varmistuu, kun lopullinen sääntöversio on julkaistu. Kilpailun järjestää Suomen, Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Islannin autourheilun lajiliitot yhteistyössä.
OSALLISTUMINEN:
Kustakin maasta voi osallistua enintään 10 kilpailijaa. Suomen kilpailijat tullaan valitsemaan hakemusten perusteella. Kilpailijalla tulee olla voimassa oleva jokin AKK:n alainen kilpailijalisenssi. Jos kilpailijalla ei vielä ole AKK:n kilpailijalisenssiä, voi esimerkiksi digitaalisen autourheilun lisenssin ostaa 5€:lla.
Ilmoitus halukkuudesta osallistua kilpailuun sekä vapaamuotoinen hakemus tulee toimittaa viimeistään maanantaina 1.5.2023 klo 23:59 mennessä lajipäällikölle Henri Karjalaiselle sähköpostilla: henri.karjalainen@autourheilu.fi. Kuljettajavalinnat tekee AKK:n digitaalisen autourheilun lajiryhmä.
Hakemuksessa tulee mainita:
- Nimi
- Yhteystiedot
- motorsport ID
- Menestysluettelo autourheilussa (perinteinen ja / tai digitaalinen autourheilu)
- Muut mahdolliset selvitykset, suositukset ja perustelut, miksi hakija tulisi valita
Suomen osallistujien valintakriteerit ovat seuraavat:
- aikaisempi menestys digitaalisessa autourheilussa
- aikaisempi menestys perinteisessä autourheilussa
- kokemus digitaalisesta ja perinteisestä autourheilusta, painottuen rallicrossiin ja rata-ajoon
Kilpailussa ajetaan ensiksi rallicrossia, sisältäen harjoituksen, aika-ajon, eräajot sekä finaalin.
Autona on VW Beetle Lite Rallycross ja kilparatana Daytona. Sen jälkeen ajetaan rata-ajon osuus kilpailuformaatin ollessa vastaavanlainen. Ratapuolella autona on FF1600 ja kilparatana Rudskogen.
Kilpailuun ei ole osallistumaksua. AKK kustantaa maan osallistumismaksun.
Palkintoina tulee olemaan pääsylippuja Secto Rally Finlandiin eli Suomen MM-ralliin, Ruotsin MM-ralliin, sekä mahdollisesti vielä muita tuotepalkintoja sekä titteli Pohjoismaiden mestaruudesta.
Lisätietoja:
Yhteystiedot
Henri Karjalainen
Lajivastaava
050 546 0500
henri.karjalainen@autourheilu.fi