Uutiset
Rovanperä ja Lappi tähdittämään Arctic Lapland Rallyn juhlakilpailua
20.1.2025
Jäärata SM Paltamossa 8.-9.2.2025
20.1.2025
AKK on ryhtynyt toimenpiteisiin välikohtauksen johdosta
20.1.2025
Karting SM sarjasäännöt julki - sarjailmoittautuminen aukeaa perjantaina 24.1.
20.1.2025
FIA Karting Academy Trophy valinnat - Suomen edustajiksi esitetään Junioreihin Oiva Vettenranta ja Senioreihin Otto Sakala
20.1.2025
Crosskart SM Sprint 25.1.2025 Marttilassa
17.1.2025
AKK ja Volkswagen Hyötyautot jatkavat pitkäaikaista yhteistyötään
15.1.2025
Hae mukaan! Flying Finn Future Star etsii rallin tulevaisuuden tähtiä – kummina Marcus Grönholm
14.1.2025
Toyota Auto Finland Oy yhteistyökumppaniksi Suomen MM-ralliin
14.1.2025
Viestinnän vuosi 2024 – yksi vuosi AKK:lla takana
13.1.2025
Offroad trialin SM/CUP-sarjasäännöt julkaistu kaudelle 2024
9.4.2024
Sarjassa ajetaan kaksi osakilpailua 15.-16.6.2024 ja niistä lasketaan kummastakin omat SM/Cup-pisteensä.
Osakilpailut:
15.6.2024 SM/Cup, Raision UA
16.6.2024 SM/Cup, Raision UA
Luokkajako:
Luokka O (original / vakioautot)
Luokka S (standard / tuotantoautot)
Luokka M (modified / parannellut tuotantoautot)
Luokka PM (pro modified / tunnistettavissa autoiksi, ei kpl rajoitusta)
Luokka P (prototype)
Sarjasäännöt löytyvät tästä linkistä.
Lisäksi julkaistiin päivityksiä offroadin lajisääntöihin, jotka löytyvät tästä linkistä. Tehty päivitys koskee jakso- ja arvostelusääntöjä virhepisteiden osalta;
4.4.8. Jaksoa ei suoriteta oikein = 50 virhepistettä
Jos jaksoa ei suoriteta oikein, on se 50:n virhepisteen arvoinen. Jakso ei ole oikein suoritettu jos:
a) Auto koskettaa väärää porttia (systeemi 1)
b) Kuljettaja keskeyttää jakson mistä tahansa syystä
c) Auto tarvitsee ulkopuolista apua
d) Jaksoa ei ajeta loppuun (”E”-portti) – maalilinja
e) Auto ajautuu kokonaan ulos jaksolta
f ) Jos osakin autosta menee lähtölinjan (”A” –portti) yli ennen lähtölupaa
g) Kuljettaja tai apukuljettaja riisuu kypärän tai avaa turvavyön
h) Lippusiima katkeaa joko auton, kuljettajan tai apukuljettajan toimesta
i) Kuljettaja tai apukuljettaja koskettaa merkkiä kädellä tai muuten pyrkii estämään lippusiiman tai sitä tukevan kepin katkeamista,
tulkitaan tämä samoin kuin se olisi katkennut
j) Jakson maksimiaika tulee täyteen
k) Kun auto tai edes osa siitä koskettaa tai läpäisee jo suoritetun portin porttilinjan (Systeemi 1)
Kaikissa edellä mainituissa jakso keskeytetään välittömästi.
Yhteystiedot
Mia Vihavainen
Lajivastaava
050 528 3022
mia.vihavainen@autourheilu.fi