Uutiset
Drift SM 2024 - sarjasääntöihin on julkaistu lisämääräys 2
17.7.2024
F-Cupin kilpailukalenteri 2025 – Viisi osakilpailua, kaksi talvella ja kolme kesällä
17.7.2024
Haetaan kolmea Historic Rally Trophy-osakilpailujärjestäjää kaudelle 2025
17.7.2024
Flying Finn maailmalla: Tommi Hallman Skotlannissa
10.7.2024
Rallicross ja crosskart -järjestäjien hakuaikaa jatketaan 16.8.2024 asti
9.7.2024
AKK haluaa nostaa esiin maailmalla menestyviä suomalaisia autourheilijoita
9.7.2024
FIA:n WRC-sarjan uusi monivuotinen Womens´s Programme -valmennusohjelma nuorille naisautourheilijoille – haku käynnissä nyt!
8.7.2024
Ralli SM rengasmäärät kaudelle 2025
8.7.2024
Päätoimitsijalisenssin haltija! Lunasta henkilökohtainen rallipassisi Secto Rally Finland 2024 -tapahtumaan!
5.7.2024
JM SM Liiga 2024 ajetaan yhteensä 30 joukkueella, asetus ja joukkueiden kilpailunumerot julkaistu
4.7.2024
Pienoisautoilun lajiryhmän kokous 17.11.2015
25.11.2015
Kokoukseen osallistuivat Tuomo Iso-Aho (PJ), Kari Sinisaari, Arttu Salomaa, Riku Akkanen ja Mia Vihavainen (lajikoordinaattori).
Luokkayhteyshenkilöt
Kuultin osallistuneet luokkayhteyshenkilöt; Pentti Minkkinen, Sami Munck, Valtteri Eklund ja Tomi Pahula. Keskustelun aiheina olivat tulevan kauden suunnitelmat ja tiedossa olevat sääntömuutokset.
Esitetään hallitukselle hyväksyttäväksi seuraavia muutoksia;
2.2.1 B. Runko TS-24
Kohdan 2.2.1. B. Runko EM-24 lisäksi on ISRA-hyväksytyt Champion Turbo Flex-, JKX25 ja Mossetti Patriot-rungot. X25-rungossa olevan sivulevyjen rajoitinlangan eli ns. bite-bar-langan saa vaihtaa. Bite-bar-langan halkaisija saa olla 1.1–1.4mm. Välitykset ovat vapaat.
2.2.1 D. ES-24
Sallitaan myös ISRA 2016 hyväksytty korimalli.
2.4.7 AUTOJEN NOSTAMINEN
Mikäli auto on ohittanut laskurin siten, että kuljettaja ei ole saanut kierrosta on kuljettajalla mahdollisuus huutaa ”Stop” ja kierros voidaan lisätä. Mikäli laskuri tunnistaa kahden auton olevan samalla uralla voidaan myös korjata kuljettajan kierrokset. Mikäli auto pysähtyy laskuriin, tulee se työntää siitä läpi nostamatta. Jos auto on pois urasta laskurin kohdalla, tulee se nostaa uralle samaan kohtaan ja työntää laskurista läpi. Mikäli auto lentää lattialle tai radan keskelle, tulee se pyrkiä palauttamaan radalle samaan kohtaan mistä se lähti radalta. Mikäli kilpailijalta jää kierros saamatta laskurinvalvojaksi (laskurin nostajaksi) määrätyn nostajan tai muun määrätyn nostajan tekemän nostovirheen seurauksena, voidaan kilpailijan kierrosmäärää korjata, jos virhe huomataan. Ainoastaan kierroksien lisääminen on sallittu.
Koulutuspäivän 7.11. palaute
Käytiin läpi koulutuspäivästä saatua palautetta.
EFRA AGM-asiat
Käytiin läpi EFRAn AGMssä käsiteltyjä asioita.
Muut asiat
Keskusteltiin 17.–18. tammikuuta ajetusta, harjoituskilpailuna liitolle ilmoitetusta kilpailusta, jonka on huomattu aiheuttaneen keskustelua arvonsa vuoksi. Lajiryhmä muistuttaa, että harjoituskilpailusta ei voida jakaa PM-arvoisia palkintoja.
On luotu uusi TPJ-raportin pohja, joka julkaistaan liiton sivuilla materiaalipankissa.
Lisätietoja: lajikoordinaattori Mia Vihavainen, 050 528 3022, mia.vihavainen@autourheilu.fi.