Uutiset
Tekniikan ja autosuunnistuksen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Jokkiksen, rallicrossin, jäärata-ajon ja crosskartin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Rallin ja rallisprintin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025 (korjattu 21.11.2024)
18.11.2024
Kartingin, digitaalisen autourheilun ja rata-ajon ja endurancen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Kansallisten määräysten keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK:n hallitus kokoontui 18.11. ylimääräiseen kokoukseen
18.11.2024
Pienoisautoilun, ura-autoilun ja offroadin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK Motorsport ry:n puheenjohtaja jättää paikkansa – ”Aika ei enää riitä tarvittavaan panostukseen"
15.11.2024
Hallituksen tiedote 15.11.2024: Rallin tuomariston puheenjohtajat, tuomarit sekä turvatarkkailijat kausille 2025-2026
15.11.2024
Uusi striimialusta FlyingFinn.tv tuo suomalaisen moottoriurheilun kotikatsomoihin – mukana ennennäkemätöntä arkistomateriaalia
11.11.2024
Suomeen uusi rata-autoiluluokka – WSC ja AKK Sports Oy sopimukseen TCR Finland -luokasta
4.8.2022
WSC Group ja AKK Sports Oy ovat solmineet kolmivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka myötä Suomeen rantautuu täysin uusi rata-autoiluluokka TCR Finland. Luokasta tulee suomalaisen rata-autoilun vetonaula. Samalla AKK on valinnut sarjan promoottoriksi Mika Heinosen.
TCR Finlandin ensimmäinen kausi ajetaan vuonna 2023. Tarkempi kalenteri, tekniset kumppanit ja sponsorit julkaistaan myöhemmin.
WSC Groupin puheenjohtaja Marcello Lotti:
”On erittäin hienoa tehdä yhteistyötä AKK Sports Oy:n kanssa ja saada TCR-kilpailut myös Suomeen. Tämä kasvattaa entisestään TCR:n jalansijaa Pohjoismaissa yhdessä TCR Denmarkin ja TCR Scandinavian kanssa. Itseasiassa luulemme, että TCR Finland -luokan aloittaminen rohkaisee kuljettajia ja tiimejä kolmesta eri mestaruussarjasta vierailemaan toistensa kilpailuissa. AKK on myös valinnut TCR Finland -luokalle kokeneen moottoriurheilupromoottorin Mika Heinosen. On erittäin hienoa, että Mika toimii luokan promoottorina. Suomalaiset fanit tietävät jo kuinka hieno luokka on kyseessä ja toivottavat sen varmasti tervetulleeksi, sillä Suomen Antti Buri on menestynyt hienosti useissa eri TCR-sarjoissa.”
AKK Sports Oy:n toimitusjohtaja Riku Bitter:
”Suomalainen rata-autoilu saa tästä TCR-luokasta todellisen nosteen. Luokka tuo hienon uuden konseptin meille ja elävöittää koko lajia. Olen varma, että näemme hienoja kisoja ensi vuodesta alkaen. Suomalaisten kisojen lisäksi TCR:n yksi suurimmista eduista on, että kuljettajat ja tiimit voivat kilpailla myös muissa maailman TCR-kisoissa. Lähimmät kisat ovat kuitenkin niinkin lähellä kuin Ruotsissa ja Tanskassa. TCR-autoilla on myös hyvin dynaamiset maailmanlaajuiset markkinat niin uusien kuin käytettyjen autojen osalta, joten valikoimasta löytyy varmasti sopiva kilpa-auto jokaiselle kuljettajalle. AKK:n puolesta haluan toivottaa TCR:n lämpimästi Suomeen vuodesta 2023 alkaen.”
TCR Finland -promoottori Mika Heinonen:
”TCR-luokka on meille erittäin hyvä. Tavoitteenamme on nostaa laji huipulle seuraavien kolmen vuoden aikana. Tämän luokan myötä meillä on erinomainen tilaisuus rakentaa hyvä luottamus suomalaisten kilpailijoiden keskuudessa. TCR Finland tuo Suomeen upeita ja näyttäviä rata-autoja, jotka tarjoavat hienoja elämyksiä niin kilpailijoille kuin katsojille. TCR on osoittanut olevansa huiman kiinnostava sarja jo muun muassa monissa Euroopan maissa. Meillä on myös neuvottelut käynnissä siitä, että näiden kilpailujen yhteydessä nähtäisiin moottoripyöriä. Minulle henkilökohtaisesti kilpakuljettajana ja entisenä AKK:n lajipäällikkönä tämä on hieno tilaisuus olla tuomassa tällaista huippuluokkaa Suomeen ja toimia sen promoottorina. Odotan jo innolla, että kausi 2023 starttaa ensi vuoden toukokuussa ja TCR Finland alkaa.”
Lisätietoja:
Mika Heinonen
TCR Finland -promoottori
04577305990
mika.heinonen@autourheilu.fi
Riku Bitter
toimitusjohtaja, AKK Sports Oy
0400564255
riku.bitter@autourheilu.fi
Kuva: Petro Piilo