Uutiset
AKK on ryhtynyt toimenpiteisiin välikohtauksen johdosta
20.1.2025
Karting SM sarjasäännöt julki - sarjailmoittautuminen aukeaa perjantaina 24.1.
20.1.2025
FIA Karting Academy Trophy valinnat - Suomen edustajiksi esitetään Junioreihin Oiva Vettenranta ja Senioreihin Otto Sakala
20.1.2025
Rovanperä ja Lappi tähdittämään Arctic Lapland Rallyn juhlakilpailua
20.1.2025
Jäärata SM Paltamossa 8.-9.2.2025
20.1.2025
Crosskart SM Sprint 25.1.2025 Marttilassa
17.1.2025
AKK ja Volkswagen Hyötyautot jatkavat pitkäaikaista yhteistyötään
15.1.2025
Hae mukaan! Flying Finn Future Star etsii rallin tulevaisuuden tähtiä – kummina Marcus Grönholm
14.1.2025
Toyota Auto Finland Oy yhteistyökumppaniksi Suomen MM-ralliin
14.1.2025
Viestinnän vuosi 2024 – yksi vuosi AKK:lla takana
13.1.2025
Suositus historic-luokkajaoksi kansallisiin ralleihin ja rallisprintteihin
5.9.2016
Nykyisin useassa kilpailussa käytetään mallia, jossa historic-autot on jaoteltu kuutiotilavuuden mukaan siten, että kaikki ikäkaudet ajavat yhdessä. Koska autojen virityssäännöissä tapahtui merkittävä vapautus vuodelle 1970 ei kyseinen luokkajako motivoi osallistumaan 60-luvun autoilla. Tästä johtuen Historic Rally Club Finland ry on päätynyt suosittamaan seuraavaa luokkajakoa käytettäväksi kansallisissa ralli- ja rallisprint-kilpailuissa:
Vaihtoehto 1 (viisi luokkaa)
Ikäkausi | Ryhmät | Kuutiotilavuus | Vuodet |
E, F ja G1 | T, GT, 1 - 4 | vapaa | - 1969 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1300 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1600 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 2000 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | yli 2000 cc | 1970 - 1990 |
Vaihtoehto 2 (kolme luokkaa)
Ikäkausi | Ryhmät | Kuutiotilavuus | Vuodet |
E, F ja G1 | T, GT, 1 - 4 | vapaa | - 1969 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1600 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | yli 1600 cc | 1970 - 1990 |
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977