Uutiset
Autourheilevat opiskelijat - yhteishaku urheiluoppilaitoksiin on nyt käynnissä
21.2.2025
Suomen karsinnat ajetaan 5-8.3.2025 Nordic Esports Championship - Pohjoismaiden Mestaruus -kilpailuihin
20.2.2025
Flying Finn Tour 2025 - haku järjestäjäksi auki helmikuun ajan
20.2.2025
Rataleimatutkinto 2025 - ilmoittaudu 20.3. mennessä
19.2.2025
Pienoisautoilun SM-luokkien sarjasäännöt julkaistu LSOR-, LS5-, M2-10- ja M4-10-luokkien osalta
19.2.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkos tiistaina 18.2.2025
17.2.2025
Kartingin 2025 tuomariston puheenjohtajien koulutus 9.3.2025 - ilmoittaudu
14.2.2025
Kartingin kilpailunjärjestäjien koulutuspäivä 8.3.2025 - ilmoittaudu
14.2.2025
Endurance Cup 2025 sarjasäännöt julki ja sarjailmoittautuminen avattu
13.2.2025
AKK:n Historic Lajiryhmä tiedottaa 1/25
13.2.2025
Tatu Siipola onnistui jälleen - Voitto Lausitzringillä
26.8.2024
Lauantaina 24.8 ajettiin BMW DMW 318ti -cupin viides osakilpailuviikonloppu Saksassa Lausitzringillä. Siipolan kausi saksalaisen Morts Racing -tiimin kanssa on ollut menestyksekäs.
Siipola oli lauantaiaamun aika-ajossa onnistuneesti neljäs, jääden toisesta sijasta vain kymmenyksen. Heti kilpailun ensimmäisen puoliskon aikana Siipola nousi toiseksi ja ylitti myös maalilinjan toisena. Kokonaiskilpailun voitti tiimikaveri Sebastian Vollak, jolla on allaan jo neljä sarjan mestaruutta. Kokonaistuloksissa Siipola oli 2/46 ja voitti junioriluokkansa kirkkaasti.
Siipola voitti yli viidellätoista sekunnilla ja oli omaan ajamiseen sekä autoon tyytyväinen. Yli 30 asteen helle verotti renkaita. Kokonaisuus saatiin kuitenkin toimimaan hyvin, josta Siipola kiittää tiimiä: "Kisaan lähdettiin käytetyllä rengassetillä, ja takarenkaat oli vikojen kierrosten aikana tosi liukkaat. Sain työskennellä renkaiden kanssa kokoajan paljon, jotta auto pysyy oikealla linjalla eikä lähde kirjoittamaan. Onnistuin kuitenkin ajamaan kunnolla, eikä tarvinnut puolustaa viimeisten kierrosten aikana, vaan sain ajaa autosta juuri kaiken mitä lähti".
Somekanava
https://www.instagram.com/tatusiipolaracing/
Teksti: Tatu Siipolan tiedotus
Kuva: Simon Hafner