Uutiset
RallyX -Euroopan mestaruussarjan osakilpailu KymiRingiin kesäkuussa 2025
23.12.2024
Flying Finn Academy 2025 - valmennusohjelman urheilijat valittu
20.12.2024
Pienoisautoilun ja ura-autoilun kilpailukalenteri ja sarjasääntöjä julkaistu
19.12.2024
Flying Finn Future Star etsii rallin tulevaisuuden tähtiä – kummina Marcus Grönholm
18.12.2024
Liittovaltuuston ylimääräisen kokouksen päätöksiä
18.12.2024
KITI-projektin seuraava askel julkaistu - uuden kautta kirjaudutaan ja käytetään myös vanhaa versiota
17.12.2024
FlyingFinn.tv – suomalaisen moottoriurheilun uusi koti on nyt auki
16.12.2024
Ralli SM - rengastarjouskilpailutuksen tilanne
12.12.2024
AKK:n urheilutoimen uudelleenorganisointi
12.12.2024
Pienoisautoilun lajiryhmän kuulumisia 6/2024
12.12.2024
Tekniikan lajiryhmä tiedottaa 2-2017
31.1.2017
TEKNIIKAN LAJIRYHMÄ TIEDOTTAA 2/2017
Tiedotetta täydennetty WRC tuen pakollisuuden osalta 31.1.2017
Tekniikan lajiryhmä on kokouksessaan 7.1.2017 esittänyt hallitukselle kansallista lisäystä turvakehikko sääntöön koskien tuulilasipilarin vahvistusta eli ns. WRC putkea. Tämän putken kiinnityksessä on usein havaittu virheitä. Myös vanhojen autojen sääntöjen mukaisista kehikoista on tullut sääntöjen muuttumisen vuoksi sääntöjen vastaisia. Tämä ns. WRC putki on edelleen pakollinen ainoastaan autoissa, jotka on luokiteltu 1.1.2006 tai sen jälkeen ja silloinkin vain, jos säännön kuvaama "a" -mitta on yli 200mm. Mutta jos putki on asennettu, sen tulee olla asennettu tämän säännön / kansallisen lisäyksen mukaisesti auton iästä riippumatta.
Hallitus on sähköpostikokouksessaan hyväksynyt tekniikkalajiryhmän esittämän kansallisen lisäyksen ja se astuu voimaan heti:
Liite J art 253.8.3.2.1.4 Tuulilasipilarin vahvistus
Kansallinen lisäys:
Autot, joiden katsastuskortti on myönnetty ennen 1.1.2006, tuulilasipilarin vahvistus saa olla 2005 säännön mukainen (voidaan käyttää auton molemmin puolin etukaaressa, oviaukon mittakuvan (253-49) mitta D=enintään 100mm)
Autot, joiden katsastuskortti on myönnetty 1.1.2006- 31.12.2017, tuulilasipilarin vahvistuksen kiinnityspisteet tulee olla ylhäällä enintään 150mm etäisyydellä turvakehikon etukaaren ja pitkittäistuen yläliitoksesta ja enintään 150mm etukaaren tai sivukaaren kiinnitysjalasta.
Korostetaan, että tuulilasipilarin vahvistusputken ylä- ja alakiinnitykset tulee olla samassa putkessa Liite J art 253-15 kuvan mukaisesti.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050 347 5177