Uutiset
JM SM Liiga 2024 ajetaan yhteensä 30 joukkueella, asetus julkaistu
26.6.2024
AKK:n organisaatio uudistuu 1.7.2024 alkaen
26.6.2024
FIA:n ”Affordable Cross Car” -hanke mahdollistaa edullisemman harrastamisen – ensimmäinen auto julkaistu FIA:n konferenssissa
25.6.2024
Leevi Lassila on Flying Finn Future Rally Star 2024
25.6.2024
Rallicross-/Crosskart-lajiryhmän puheenjohtaja 1.7.2024 alkaen
24.6.2024
Ralli SM -kalenteri kaudelle 2025 on julkaistu
24.6.2024
Sukupolvet yhdistävät Rallicrossin ja Crosskartin kilpailut Kouvolassa
15.6.2024
Hallituksen kesäkuun kuulumiset
13.6.2024
Jäsenkyselyn tulokset - AKK:n toiminnan arviointi ja tulevaisuuden kehittämiskohteet
12.6.2024
Haetaan vakituiseen työsuhteeseen tuotantokoordinaattoria
12.6.2024
Tekniikan lajiryhmä tiedottaa 2-2017
31.1.2017
TEKNIIKAN LAJIRYHMÄ TIEDOTTAA 2/2017
Tiedotetta täydennetty WRC tuen pakollisuuden osalta 31.1.2017
Tekniikan lajiryhmä on kokouksessaan 7.1.2017 esittänyt hallitukselle kansallista lisäystä turvakehikko sääntöön koskien tuulilasipilarin vahvistusta eli ns. WRC putkea. Tämän putken kiinnityksessä on usein havaittu virheitä. Myös vanhojen autojen sääntöjen mukaisista kehikoista on tullut sääntöjen muuttumisen vuoksi sääntöjen vastaisia. Tämä ns. WRC putki on edelleen pakollinen ainoastaan autoissa, jotka on luokiteltu 1.1.2006 tai sen jälkeen ja silloinkin vain, jos säännön kuvaama "a" -mitta on yli 200mm. Mutta jos putki on asennettu, sen tulee olla asennettu tämän säännön / kansallisen lisäyksen mukaisesti auton iästä riippumatta.
Hallitus on sähköpostikokouksessaan hyväksynyt tekniikkalajiryhmän esittämän kansallisen lisäyksen ja se astuu voimaan heti:
Liite J art 253.8.3.2.1.4 Tuulilasipilarin vahvistus
Kansallinen lisäys:
Autot, joiden katsastuskortti on myönnetty ennen 1.1.2006, tuulilasipilarin vahvistus saa olla 2005 säännön mukainen (voidaan käyttää auton molemmin puolin etukaaressa, oviaukon mittakuvan (253-49) mitta D=enintään 100mm)
Autot, joiden katsastuskortti on myönnetty 1.1.2006- 31.12.2017, tuulilasipilarin vahvistuksen kiinnityspisteet tulee olla ylhäällä enintään 150mm etäisyydellä turvakehikon etukaaren ja pitkittäistuen yläliitoksesta ja enintään 150mm etukaaren tai sivukaaren kiinnitysjalasta.
Korostetaan, että tuulilasipilarin vahvistusputken ylä- ja alakiinnitykset tulee olla samassa putkessa Liite J art 253-15 kuvan mukaisesti.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050 347 5177