Uutiset
Jokkiksen, rallicrossin, jäärata-ajon ja crosskartin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Kartingin, digitaalisen autourheilun ja rata-ajon ja endurancen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Kansallisten määräysten keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK:n hallitus kokoontui 18.11. ylimääräiseen kokoukseen
18.11.2024
Pienoisautoilun, ura-autoilun ja offroadin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Tekniikan ja autosuunnistuksen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK Motorsport ry:n puheenjohtaja jättää paikkansa – ”Aika ei enää riitä tarvittavaan panostukseen"
15.11.2024
Hallituksen tiedote 15.11.2024: Rallin tuomariston puheenjohtajat, tuomarit sekä turvatarkkailijat kausille 2025-2026
15.11.2024
Uusi striimialusta FlyingFinn.tv tuo suomalaisen moottoriurheilun kotikatsomoihin – mukana ennennäkemätöntä arkistomateriaalia
11.11.2024
Lajiryhmien kokoonpanot kaudelle 2025-2026 on valittu
11.11.2024
Tiedote koskien kesäkauden rallisprint-kilpailuissa käytettäviä renkaita
14.4.2016
AKK-Motorsport ry:n Rallisprintin ja Tekniikan lajiryhmän jäseniin sekä lajipäällikköihin on oltu jonkin verran yhteydessä koskien Rallisprint-kilpailuissa kesäkaudella käytettäviä renkaita.
Tämän tiedotteen tarkoitus on selventää mahdollisesti kilpailijoille ristiriitaista sääntökohtaa ja sen tulkintaa.
Asfaltilla ajettavissa Rallisprint-kilpailuissa renkaat on vapaat luokasta ja autosta riippumatta seuraavin poikkeuksin:
- Historic-autot
- V1600-luokan autot
V1600-luokan autoilla kilpailtavissa luokissa renkaat on määritelty seuraavasti:
Luokissa 15 ja 21 käytetään asfaltilla ainoastaan Toyo R888, Toyo R888R, Yokohama A 048 tai Kumho V70A renkaita. Vanteen maksimi halkaisija on 15” ja suurin sallittu renkaan leveys on 195 ja poikkileikkaussuhde minimissään 50.
Soralla ajettavissa Rallisprint-kilpailuissa renkaat Rallin Sääntöjen mukaisesti.
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-4349977