Uutiset
FRC-sarjan kilpailukalenteriin muutos – Ahveniston osakilpailu siirtyy Botniaringille
22.11.2024
Tekniikan ja autosuunnistuksen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Jokkiksen, rallicrossin, jäärata-ajon ja crosskartin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Rallin ja rallisprintin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025 (korjattu 21.11.2024)
18.11.2024
Kartingin, digitaalisen autourheilun ja rata-ajon ja endurancen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
Kansallisten määräysten keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK:n hallitus kokoontui 18.11. ylimääräiseen kokoukseen
18.11.2024
Pienoisautoilun, ura-autoilun ja offroadin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2025
18.11.2024
AKK Motorsport ry:n puheenjohtaja jättää paikkansa – ”Aika ei enää riitä tarvittavaan panostukseen"
15.11.2024
Hallituksen tiedote 15.11.2024: Rallin tuomariston puheenjohtajat, tuomarit sekä turvatarkkailijat kausille 2025-2026
15.11.2024
Yli-Sipola ajoi neljänneksi ura-autojen EM-avauksessa
13.3.2015
Juha Yli-Sipolan EM-urakka alkoi neljännellä sijalla Laihialla ajetuissa ura-autojen EM-kilpailuissa.
Laihialla järjestetyissä pienoisautoilun ura-autojen EM-kilpailuissa Suomen Juha Yli-Sipola jäi juuri mitalisijojen ulkopuolelle G27-luokassa. Sijoituksesta huolimatta viime vuoden kaksinkertainen euroopanmestari vaikutti varsin tyytyväiseltä finaalin jälkeen:
- Finaali sujui paremmin kun odotin. Omaan kalustoon ja ajoon nähden sijoitus oli maksimi.
Yli-Sipolan finaalisuoritus oli varsin nousujohteinen. Ennen viimeistä erää hän oli noussut seitsemänneltä sijalta viidenneksi, ja viimeisessä erässä iisalmelainen sai kirittyä vielä yhden sijan ylöspäin. Kolmanteen sijaan matkaa jäi viisi kierrosta.
- G27 on hauska luokka ajaa silloin, kun ajo sujuu hyvin ja moottorissa on potkua, mutta tylsä jos moottorissa ei riitä tehot. Tässä EM-finaalissa erot olivat hyvin pieniä, ei olisi tarvinnut kuin yhden rysäyksen niin sijoitus olisi voinut olla pari pykälää ylempänä, kertoi Yli-Sipola.
G27-luokan ylivoimaiseen mestaruuteen ajoi Tsekin Zdenek Benes rataennätystuloksella 933 kierrosta. Toisesta sijasta käytiin kiivas kamppailu aina ruutulipulle saakka saksalaisten Heiko Thinschmidthin ja Klaus Wickertin kesken. Lopulta Wickert hävisi hopeasijan ainoastaan yhdellä kierroksella. Finaalin toinen suomalaiskuski, Kouvolan Hannu Laitinen, sijoittui viidenneksi.
EM-kilpailut jatkuvat lauantaina OMO-luokan kisalla:
- Lauantaina OMO-luokan kisassa tavoitteena on voitto, onhan tämän eteen tehty paljon töitä, sanoo Yli-Sipola päättäväisesti.
Kaikkien G27-luokan lähtöjen tulokset löytyvät täältä.